
No marco das actuacións do Campus de Especialización CREA, tentamos promover a cooperación entre diferentes grupos de investigación e fomentar a aparición de novas perspectivas de investigación que impliquen a grupos de distintos ámbitos.
A presente convocatoria ten por obxecto a organización dunha xornada de investigación dirixida a persoal investigador pre-doutoral que cumpra os requisitos sinalados no apartado 2, co obxectivo de contribuír ao intercambio de coñecemento e á mellora da actividade investigadora.
A xornada de investigación realizarase o día 6 de novembro de 2024 na Escola de Enxeñaría Forestal no Campus de Pontevedra. O desenvolvemento da actividade xirará entorno á presentación das liñas de investigación nas que traballan os doutorandos, para o que as persoas participantes disporán dun tempo determinado para realizar un short-talks.
Na semana seguinte, os pósters presentados permanecerán expostos na instalacións da Escola de Enxeñaría Forestal.
Requisitos para a participación na xornada de investigación
Poderán participar todas aquelas persoas que desenvolven actividade investigadora no Sistema Universitario Galego (SUG) sempre que cumpran os seguintes requisitos:
- Ser estudante de doutoramento con matrícula en programas de doutoramento que sexan afíns aos obxectivos do Campus CREA e que enmarquen a súa investigación nas áreas de creatividade e comunicación, creatividade e deseño, creatividade e belas artes, creatividade e educación.
- Formalización das solicitudes e prazo de presentación
O prazo de presentación das solicitudes permanecerá aberto ata o día 31 de outubro de 2024.
Os participantes deberán formalizar a súa inscrición na xornada escribindo ao correo electrónico:
Unha vez aceptada a inscrición na xornada, as persoas participantes recibirán indicacións para proceder á impresión dos paneis. O custe da impresión dos pósters realizados polo persoal investigador que participe será asumido pola organización.
Todos os participantes recibirán un diploma de asistencia emitido pola Universidade de Vigo.
Para máis información:
Secretaría técnica do Campus de Especialización CREA
986 802 087

“Os procesos de creación sempre están cheos de dubidas, de moita soidade, de momentos nos que é fácil caer no desánimo”, recoñece a profesora da Facultade de Belas Artes Almudena Fernández Fariña, quen define como “unha motivación para seguir no camiño que vas desenvolvendo” o recoñecemento que supón ter sido proclamada gañadora dos XLVII Premios da Crítica de Galicia na modalidade de artes plásticas. “Para min, este premio será ese momento que rescate da memoria cando as cousas non saian o ben que desexo”, engade a tamén directora do Departamento de Pintura da Universidade, que recollía este galardón nun acto celebrado este sábado en Vigo, no que se fixo público o nome das persoas e proxectos seleccionados nas dez categorías destes premios.
“A faceta creadora ten esa parte marabillosa de que estás nese lugar no que desexas estar, pero tamén ten moitos momentos de dúbidas e incertezas e pasas moitos momentos nos que ninguén ve o que fas, polo que che recoñezan cun premio é algo que che fai pensar que tes que seguir nese camiño”, engade a docente e investigadora do grupo dx5. Na 47 edición destes galardóns, Fernández Fariña foi seleccionada finalista na categoría de artes plásticas destes premios xunto a “dúas artistas que admiro moito”, Menchu Lamas e Bea Lema, algo que para ela supuña xa “un auténtico agasallo e un privilexio”, recoñece, ao tempo que destaca o labor duns galardóns “que, de forma ininterrompida, levan máis de 40 anos apoiando a arte, a investigación e a ciencia”.

A creación dunha obra teatral que permitise formar o público infantil na prevención do afogamento e na realización das manobras de reanimación cardiopulmonar (RCP) e unha instalación artística xurdida dunha investigación centrada na obtención de papeis e tintas a partir de plantas exóticas e invasoras. Estes son os dous proxectos recoñecidos cos IV Premios CREA-Creatividade e Innovación, cos que o proxecto de especialización Campus Crea busca distinguir investigacións, obras creativas ou proxectos innovadores de carácter interdisciplinar.
Impulsados co apoio da Deputación de Pontevedra, no marco das actividades da Semana da Creatividade, estes premios contaron cunha modalidade dirixida ao persoal docente e investigador e outra ao alumnado. Na primeira, o galardón, dotado con 1500 euros, foi para Desafógate, un proxecto coordinado polos investigadores Begoña Paz e Roberto Barcala, do grupo Remoss, da Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte. O galardón da segunda modalidade, dotado con 750 euros, foi para a instalación artística The in-between (o medio no medio), realizada por Antía Iglesias no marco da investigación que desenvolveu para a súa tese, no doutoramento en Creatividade e Innovación Social e Sostible.

A obra e traxectoria de Luis Seoane inspiran a primeira exposición en España do chileno César Gabler
A Sala Universitaria Profesor Manuel Moldes inaugura este xoves a súa programación no presente curso cunha mostra na que o artista chileno César Gabler propón unha relectura da produción visual de Luis Seoane, partindo dunha serie de aspectos vinculados ao exilio, as vangardas e a cultura popular. Desenvolvida especificamente para a sala de exposicións do campus, Ultramarinos Seoane é a primeira mostra en España deste artista e docente da Universidade de Finis Terrae de Santiago de Chile e poderá visitarse ata o 22 de novembro. Co profesor da Facultade de Belas Artes Nono Bandera como comisario, a mostra, sinala, “articúlase a partir de cruces e asociacións arredor da obra” de Seoane e afonda en “como certas ideas ou prácticas artísticas viaxan dun lugar a outro, adáptanse e transfórmanse”.
Como explica Gabler, conversas previas con Bandera levárono a afondar na figura e traxectoria de Seoane (Bos Aires, 1910 – A Coruña, 1979), tanto polo seu interese “pola relación entre a arte e a cultura popular”, como por artistas que “traballaran en distintos medios”, lembrando neste punto as “incursións de Seoane no deseño, co proxecto de Sargadelos, que era en certa medida unha forma de levar a cultura tradicional á modernidade”. Ademais, o feito e que Seoane fose fillo de emigrantes e nacese na Arxentina, país ao que tivo que retornar como exiliado, facía del unha figura idónea para un proxecto que aborda tamén “o intercambio cultural entre España e América do Sur”, como destaca Gabler, que nos últimos anos protagonizou exposicións en Chile, Estados Unidos e Inglaterra. Estas conexións vense reflectidas á súa vez no título da mostra que, como engade Bandera, “non só fai mención ao azul de Seoane, senón tamén ao outro lado do mar” e a unha tenda na que atopar “algunha sorpresa inesperada”.
- Un premio internacional de arte gráfica recoñece a obra dun investigador de Belas Artes inspirada en Kyoto
- Campus Crea habilita un laboratorio de apoio á investigación no ámbito creativo
- Álvaro Gago guiará o alumnado na creación das curtas que estrearán en Novos Cinemas
- Campus Crea impulsa un congreso internacional que actuará como “motor da investigación arredor da creatividade”