
Dirixidas a dar coñecer os múltiples ámbitos de aplicación de diferentes titulacións e disciplinas científicas, existen olimpíadas científicas de química, bioloxía, xeoloxía ou informática, nas que compiten estudantes de diferentes niveis educativos. Non obstante, ata o de agora non existía ningunha iniciativa deste tipo que tivese como eixe central a creatividade, o que levou o proxecto de especialización Campus Crea a impulsar a I Olimpíada da Creatividade, aberta á participación de alumnado de bacharelato de toda Galicia, así como de ciclos formativos de artes plásticas e deseño. Ata o 20 de xaneiro permanece aberta a inscrición para participar nunha competición que se desenvolverá en marzo ou abril de 2025 e na que poderán competir un máximo de 20 equipos integrados por catro estudantes.
“Igual que son coñecidas as de física, química ou matemáticas, non hai ningunha olimpíada da creatividade”, sinala a directora de área do Campus de Especialización Crea, Ana Belén Fernández Souto, dunha proposta que busca “potenciar a creatividade desde os ámbitos artístico, comunicativo e educativo, que engloban as principais titulacións do Campus Crea”. Nese senso, o obxectivo desta olimpíada “é dar a coñecer o campus de especialización á sociedade en xeral, pero sobre todo aos estudantes de bacharelato, que son os futuros universitarios e universitarias”, a través dunha iniciativa que permitirá que “coñezan o campus e poidan entrar en contacto con docentes e estudantes das titulacións nas que poidan estar máis interesados”.
Aberta a un máximo de 80 estudantes
A inscrición na I Olimpíada da Creatividade Campus Crea deberán realizala os propios centros de ensino, que poderán presentar un máximo de dous grupos, integrados por catro estudantes, remitindo o formulario de solicitude de participación ao correo electrónico
Unha xornada de competición con dúas fases
A olimpíada desenvolverase en marzo ou abril de 2025 na Facultade de Comunicación, nunha xornada na que un máximo de 20 equipos competirán na primeira fase destas olimpíadas. Nela, segundo recollen as bases da competición, os diferentes grupos “recibirán un par de obxectos comúns e, ao combinalos, deberán propor un obxecto cunha fisionomía, estrutura e función novas e orixinais, ao que deberán dar unha función creativa”, tendo dúas horas para dar forma á proposta que logo exporán diante dun tribunal. Este seleccionará os cinco equipos finalistas que competirán na segunda fase, na que “recibirán, de xeito aleatorio, a proposta levada a cabo por outro grupo e terán que darlle continuidade ao proceso creativo, escollendo un eido concreto; educación, deseño, arte ou comunicación”. Neste caso, disporán dunha hora para preparar a proposta que presentarán ao xurado. Como lembra Fernández Souto, “a creatividade busca dar resposta a problemas e buscar solucións” e para iso é preciso “pensar dunha forma diferente, fusionar diferentes aspectos que aparentemente non teñen unha conexión”. De aí que o propósito desta proba é incentivalos a “aplicar ese pensamento ás titulacións máis vinculadas co campus de especialización”.
O tribunal encargarase de decidir os tres equipos gañadores, que serán premiados con agasallos como auriculares, cámaras ou altofalantes.

Preto dun centenar de investigadoras e investigadores de 17 universidades participan desde este luns, tanto de xeito presencial como virtual, no I Congreso Internacional de Creatividade, promovido polo Campus Crea no marco dos traballos para acadar a súa acreditación como campus de especialización. Promovido co patrocinio da Deputación de Pontevedra, no marco deste evento presentaranse 55 comunicacións que, desde unha perspectiva transdisciplinar, conectan a creatividade coa arte, o deseño, a comunicación e a educación, as catro áreas do Campus Crea. Complementado por unha serie de conferencias de académicos e profesionais, o congreso busca afondar “no poder transformador que ten a creatividade”, como sinalou Juan Manuel Corbacho, cordirector deste foro xunto ao tamén profesor da Facultade de Comunicación Jesús Pérez Seoane.
“Este primeiro congreso é un pulo para o proxecto de especialización dun campus con titulacións moi singulares”, sinalou a vicerreitora Eva María Lantarón, na inauguración deste foro, que se viu precedida por un minuto de silencio en memoria das vítimas da DINA no Levante. Lantarón recalcou tamén que o evento que este luns e martes se desenvolve tanto na Vicerreitoría do campus de Pontevedra como nas facultades de Deseño e Comunicación nace con vocación de continuidade, tras sinalar o “éxito” que supón contar nesta primeira edición “con máis de cen inscritos e inscritas e máis de 50 comunicacións”, presentadas por investigadores de 17 universidades de España e Portugal.

“A idea do taller era comezar na realidade e cambiar a realidade”, sinala Grzegorz Wnęk, profesor da Academia de Belas Artes de Cracovia, do obradoiro que impartiu esta semana no campus e que deu como resultado final o conxunto de obras que desde este venres poden verse na exposición Next to reality. Seis estudantes da Facultade de Belas Artes e dúas egresadas tomaron parte neste taller no que este artista e docente propuña crear cadros que tivesen como punto de partida a representación diferentes elementos da realidade cotiá, para logo transformala a través da incorporación de textos e novas imaxes.
Os resultados deste taller reúnense na exposición inaugurada nesta xornada na sala O Abrigo, da Facultade de Belas Artes, onde Wnęk impartiu o taller Next to reality, que tiña como obxectivo “desenvolver as posibilidades interpretativas e de imaxinación a través dun sistema multicapa, creando unha composición pictórica con diversas posibilidades de interpretación”. Con esa idea, o artista e docente reuniu un conxunto de elementos na propia sala, nunha sorte de bodegón no que tiñan cabida desde unha planta ata unha pantalla de ordenador. Mais o seu propósito non era que as e os participantes representasen esas pezas, senón empregalas como punto de partida para “irmos á seguinte realidade”. Con esa idea, as e os participantes debían pintar primeiro un fragmento desa realidade, para logo reinterpretala incorporando dous novos elementos; a introdución de texto na imaxe, que podía ser tanto un fragmento dunha obra literaria como unha creación propia; e unha nova imaxe pictórica, coa idea de establecer “novas conexións e posibles lecturas da obra”.

A propia natureza da performance como unha arte ligada un momento e un público concreto, que non deixa unha obra de carácter permanente, fai tamén que a investigación sobre esta disciplina poida xogar un papel clave no seu propio desenvolvemento. Coa idea de promover o estudo teórico desta disciplina, o grupo de investigación PE4 Imaxe e Contextos impulsaba hai preto dunha década Fugas e Interferencias, o único congreso académico centrado na performance de España. Coa participación de investigadores e investigadoras dunha decena de universidades de España, Portugal, Estados Unidos, Grecia e Reino Unido, a sede da Vicerreitoría do campus de Pontevedra e o Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC) acollerán entre o 31 de outubro e o 2 de novembro a novena edición deste congreso, que combinará a presentación de estudos con conferencias e performances.
Dirixido polos investigadores Carlos Tejo e Marta Pol, a IX International Performance Art Conference Fugas e Interferencias reunirá en Pontevedra e Santiago de Compostela investigadores, docentes, artistas, comisarios e xestores culturais, nun foro no que o número de participantes, “lonxe de decrecer, aumenta ou se mantén”, sinala Tejo. Xunto a representantes de seis universidades españolas, nesta edición participarán tamén investigadoras e investigadores das universidades de Nova York, Surrey e Ioánina e do Instituto Politécnico de Cávado e Ave de Barcelos. Nese senso, Pol pon de relevo que “o carácter internacional do congreso está presente desde o principio”, á vez que incide no obxectivo a futuro de “aumentar a presenza estatal” e poder afondar na "incipiente investigación nesta práctica e investigación artística".
- Aberta a inscrición na xornada de investigación Campus CREA 2024
- Almudena Fernández Fariña: “O Premio da Crítica de Galicia é unha motivación para seguir no camiño que vas desenvolvendo”
- Teatro, saúde, arte e ciencia combínanse nos proxectos gañadores dos Premios Crea
- A obra e traxectoria de Luis Seoane inspiran a primeira exposición en España do chileno César Gabler