
Creada en 2004, co obxectivo de promover a cooperación entre cidades que identifiquen a creatividade como un factor estratéxico de desenvolvemento urbano sostible, a Rede de Cidades Creativas da Unesco está integrada por preto de 250 urbes de diferentes partes do mundo. Analizar vías de colaboración para unha posible candidatura coa que Pontevedra poida optar a formar parte desta rede foi o obxectivo central da xuntanza que mantiveron o alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores, e a vicerreitora do campus, Eva María Lantarón. Neste encontro, que tivo lugar o pasado venres e que tiña como obxectivo dar os primeiros pasos á hora de estudar a posibilidade de entrar a formar parte deste rede internacional, participaron tamén o concelleiro de Educación, Demetrio Gómez; a directora de Área do Campus de Especialización Crea, Ana Belén Fernández Souto, e o director de área adxunto á vicerreitoría, Luis Torres.
“É unha proposta que esperta interese polas dúas partes”, recoñece Fernández Souto, que incide en que trátase dunha iniciativa “que entronca directamente co Campus Crea e coas titulacións que se imparten na cidade, así como coa súa propia actividade cultural”. De aí que neste encontro trasladasen aos responsables municipais que “a Universidade colaborará en todo o necesario” nos traballos de preparación dunha candidatura, “que é unha petición que terá que efectuar o Concello”.

Como un espazo para a docencia de materias ligadas ao audiovisual, pero tamén para a proxección de múltiples contidos, preséntase a Aula de Cine da Facultade de Comunicación. A instalación dunha pantalla, un proxector e un equipo de son, sumados aos traballos de acondicionamento e iluminación realizados coa colaboración da Vicerreitoría do campus, permitiron á facultade converter a antiga aula 3 nun “espazo híbrido”, como o define a decana, Emma Torres. Por unha banda, porque contribuirá á formación do alumnado “en materias que requiren da visualización de filmes cunhas condicións adecuadas”, e por outra, porque se trata tamén dun espazo para a exhibición de múltiples producións audiovisuais, con capacidade para 116 persoas.
“Na facultade estane facendo moita produción audiovisual de gran calidade e consideramos que tanto para docencia como para exhibición necesitamos un espazo que reúna unhas condicións específicas”, salientou Torres da iniciativa impulsada polo centro, que este mércores celebraba a súa inauguración. “Para a Universidade, todas as accións que poidan supor unha mellora na adquisición de competencias e no desenvolvemento do currículo do noso alumnado, son algo prioritario”, engadiu a vicerreitora do campus, Eva María Lantarón, nun acto no que participaron tamén o director da Axencia Galega das Industrias Culturais da Xunta de Galicia (Agadic), Jacobo Sutil, e Paulino Pérez, vicedecano e codirector da XIII Máster Class Audiovisual Galego (Augal), que desde esta xornada pasa a desenvolverse neste espazo.

Coordinado polos investigadores do grupo CP2 da Facultade de Comunicación Xosé Rúas e Ana Belén Fernández Souto, o proxecto Mapa de la Desinformación en las Comunidades Autónomas y Entidades Locales de España y su Ecosistema Digital (FAKELocal) pon o foco nos efectos da desinformación nun ámbito pouco analizado, como é a política autonómica e local. No marco desta iniciativa e en colaboración con Newtral, un grupo de 15 alumnos e alumnas desta facultade fórmanse nestas semanas no manexo de técnicas e ferramentas de verificación de datos, pondo os seus coñecementos en práctica nun seguimento dos debates das autonómicas galegas. Tamén no marco deste proxecto financiado polo Ministerio de Ciencia e Innovación, nestes días ve a luz un libro que afonda no impacto da desinformación na esfera local, realizado coa colaboración da Asociación Española de Investigación en Comunicación (AE-IC) e que reúne as achegas de 15 especialistas de diferentes universidades.
Inserido tanto nas actividades deste proxecto como nos labores de formación e alfabetización mediática de Newtral Educación, alumnado das tres universidades galegas participa nestes días nun Verificatón, dirixido a que o estudantado coñeza como se desenvolve un proceso de fact-checking coincidindo cos debates televisivos previos ás eleccións autonómicas. No caso da Facultade de Comunicación, 15 estudantes da materia do Grao en Publicidade e Relacións Públicas Técnicas de Comunicación Electoral, que imparten Rúas e Iván Puentes, sumáronse a unha iniciativa que abrangueu en primeiro termo unha xornada de formación sobre como comprobar, con datos e fontes, a veracidade das afirmacións realizadas no marco dun debate.

“A arte contemporánea abrangue unha pluralidade de ámbitos e temáticas e constitúe un contexto óptimo para exercitar a mirada crítica sobre a nosa sociedade”. Esta idea constitúe o punto de partida do libro A arte contemporánea e o traballo por proxectos. Propostas dende a docencia, no que a profesora da Facultade de Deseño Silvia García reúne un conxunto de reflexións e propostas sobre como a arte pode converterse nunha ferramenta para traballar nas aulas “de xeito transversal e interdisciplinar”. Editado polo Servizo de Publicacións da Universidade de Vigo, o libro aborda como a arte pode ser o vehículo para promover entre as e os escolares unha reflexión sobre a súa contorna, natural e social, converténdoos en “protagonistas da súa aprendizaxe”.
“O obxectivo é achegar algunhas ideas para o traballo coa arte contemporánea nas aulas de primaria e secundaria”, sinala García, que o vindeiro mércores 7, ás 19.00 horas, presentará este libro na libraría Metáfora, no marco dun coloquio no que estará acompañada polo pedagogo e escritor Xaime Toxo, presidente do Ateneo de Pontevedra. “No libro falo da perfomance, da natureza, do táctil, da arte e o deseño...”, engade a autora dunha publicación que tivo como punto de partida “unha serie de escritos feitos ao longo dos anos”, que parten das súas experiencias como profesora e investigadora na Facultade de Belas Artes e do seu traballo no Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC). Nese senso, esta monografía está conformada por dez capítulos independentes, que se completan cunha serie de propostas “sobre como podería iniciarse un debate na aula e traballar por proxectos”, así como cun conxunto de fotografías “pensadas para suxerir e acompañar os contidos”.
- Un libro en branco para redefinir os conceptos fundamentais da arte gráfica
- Responsables de programas universitarios sénior en Letonia fórmanse en creación radiofónica na Facultade de Comunicación
- 27 tituladas e titulados en Belas Artes proxectan o seu talento no Pazo da Cultura
- Profesionais da fotografía, creatividade, fisioterapia e deseño achegarán o alumnado ao seu futuro laboral